نمادک
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • راه حل های فناوری اطلاعات
    • بازاریابی دیجیتال
    • توسعه برنامه
    • طراحی گرافیکی
  • درباره ما
  • وبلاگ
هم اکنون خرید کنید!
نمادک
نمادک

  • تهران - تهران - جردن حیابان پرستش
  • 09128899543
  • info@ariandata.ir
  • مقالات آموزشی
  • -شهریور ۱۴۰۱
  • -بدون دیدگاه

آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم مهم ابزار رتبه‌بندی الکسا

اصطلاحات الکسا

ابزار رتبه‌بندی الکسا، سرویسی است که آمازون آن را برای تحلیل و رتبه‌بندی سایت‌ها ارائه داده است. اگر می‌خواهید از رتبه سایت خود در کشور ایران و جهان آگاه باشید، می‌توانید در این سرویس ثبتنام نموده و از امکانات آن استفاده کنید. در این مقاله به مفاهیم و اصطلاحات الکسا خواهیم پرداخت.

الکسا چیست؟ چقدر می‌توان به این رتبه‌بندی اعتماد کرد؟!

۱- بخش KEYWORD OPPORTUNITIES

Keyword Gaps

در این بخش متوجه خواهید شد که چه کلمات کلیدی وجود دارند که در سایت شما وجود ندارد. اما وب‌سایت‌های رقیب از آن‌ها استفاده می‌کنند.

– Avg Traffic to Competitors

این قسمت، میزان ترافیکی که وبسایت‌های رقیب برای این کلمه کلیدی بدست را به‌صورت نمره به شما ارائه می‌دهد.

– Search Popularity

بخش مربوطه، میزان جستجوی این کلمه کلیدی در تمام موتورهای جستجو را به شما نشان می‌دهد.

– Easy-to-Rank Keywords

کلماتی که در حال حاضر، وبسایت شما در رابطه با آن‌ها، رتبه‌ای کسب نکرده است را نشان می‌دهد.

– Relevance to this Site

تخمینی از ارتباط کلمه کلیدی با سایت شما در این قسمت وجود دارد. این تخمین، امتیازی بین ۱-۱۰۰ می‌باشد. این میزان بر اساس ارتباط کلمه کلیدی با سایر کلمات کلیدی به دست می‌آید.

– Buyer Keywords

کلمات کلیدی که کاربر با سرچ آن‌ها قصد خرید پیدا می‌کند را به شما نشان می‌دهد.

– Organic Competition

تخمینی از میزان سختی برای کسب رتبه در این کلیدواژه هر چی عدد به ۱۰۰ نزدیک تر یعنی سخت تر.

– Optimization Opportunities

Optimization Opportunities به شما برای افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند. این قسمت بر روی ارتقای جایگاه کلمات کلیدی که در آن‌ها رتبه کسب کردید، تمرکز می‌کند.

۲- بخش COMPETITIVE ANALYSIS

– Referral Sites

تعداد وبسایت‌هایی که به شما لینک دادند و توانستند از ابزار الکسا رتبه کسب کنند، در این قسمت به شما نشان داده می‌شود.

– Traffic Sources

در این بخش، سایت شما و سایت رقیبی هر کدام در ۳۰ روز گذشته میزان ترافیک وبسایتشان از چه کانال هایی بوده است را نشان می‌دهد. این قسمت، مواردی هست که در ابزار گوگل آنالیتیکس نیز نشان داده می‌شود.

– Top Keywords

بیشترین ورودی سایت شما و سایت رقیب از چه کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی هستند؟

– Search Traffic

چند درصد ترافیک از کلمه کلیدی موردنظر می‌باشد؟

– Organic Share of Voice

درصد ترافیکی که به شکل ارگانیک توسط کلمه کلیدی موردنظر توانسته است برای وبسایت شما ایجاد کند.

۳- بخش AUDIENCE ANALYSIS

اصطلاحات الکسا

– Site’s Overlap Score

در این بخش از اصطلاحات الکسا نشان می‌دهد،‌ چند درصد مخاطب‌ها و بازدیدکننده‌های سایت شما با سایر سایت‌ها مشابه هستند؟

– Similar Sites to This Site

سایت‌های مشابه سایت شما چه سایت‌هایی هستند؟ که این بر اساس نمره Site’s Overlap Score به ترتیب مرتب شده اند.

۴- بخش TRAFFIC STATISTICS

– Alexa Rank

میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت‌ها، رتبه شما در بین سایر سایت‌ها را اعلام می‌کند.

– Country Alexa Rank

رتبه الکسا سایت شما در کشوری که هستید،‌چه رتبه‌ای هست؟

– global Alexa Rank

رتبه الکسا سایت شما در جهان چه رقمی است؟

– Audience Geography

در ۳۰ روز گذشته بازدیدکننده‌های سایت شما از چه کشورها و شهرهایی بوده‌اند؟ مخاطب‌های سایت شما از چه نقطه جغرافیایی وارد سایت شما شدند؟

۵- بخش Site Metrics

– Engagement در الکسا

در این بخش از اصطلاحات الکسا، میزان تعامل کاربران با سایت شما نشان داده می‌شود.

– Daily Pageviews per Visitor الکسا

تعداد بازدید صفحه به ازای هر بازدیدکننده وبسایت شما را می‌توانید مشاهده کنید.

– Daily Time on Site در الکسا

میانگین زمان که بازدیدکننده‌ها هر روز در سایت شما می‌گذرانند را در این بخش مشاهد می‌کنید.

– Bounce rate در الکسا

تعداد افرادی که وارد سایت شما شده‌اند، اما بدون هیچ اقدامی در سایت شما خارج شده‌اند. نسبت این افراد به تعداد کل افرادی که وارد وبسایت شما شدند، بانس ریت نامیده می‌شود.

– Site Flow الکسا

درواقع به شما نشان می‌دهد که مخاطبین سایت شما قبل از اینکه وارد سایت شوند، در چه سایت‌های دیگری بوده‌اند؟ و بعد از اینکه وارد سایت شما شدند، وارد چه سایت‌های دیگری شده‌اند؟ این آمارها در ۶۰ روز گذشته به شما نشان داده می‌شود.

– Visited just before

چند درصد از مخاطبین شما قبل از اینکه وارد سایت شما شوند، در وبسایت دیگری بودند؟

– Visited right after

چند درصد بازدیدکننده‌های شما بعد از اینکه وارد سایت شما شدند، به سایت دیگری سر زده‌اند؟

– Total Sites Linking In

سایت شما چه تعداد لینک از سایر وبسایت‌ها به وبسایت شما لینک داده‌اند؟

معرفی ۱+۱۰ افزونه گوگل کروم برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب

manager
نوشته قبلی
مطلب بعدی

manager

نوشتن دیدگاه انصرفا

دسته‌ها

  • HTML سایدبار
  • توسعه آی او اس / اندروید
  • توسعه وب سایت
  • دسته بندی نشده
  • طراحی وب سایت
  • گرافیک
  • مقالات آموزشی

برچسب های محبوب

انیمیشن ایده ها تجارت توسعه سئو دیجیتال سرمایه گذاری طراحی وردپرس پیام کوتاه

اینستاگرام

آریان دیتا یک شرکت فعال در زمینه تولید نرم افزار و ارائه دهنده خدمات مرکز داده (Data Center Services) در ایران می باشد که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را اغاز نموده است،.
  • ما را دنبال کنید:

پشتیبانی

  • تماس با ما
  • ارسال یک بلیط
  • پایگاه دانش
  • سیستم پشتیبانی
  • سیاست بازپرداخت
  • خدمات حرفه ای

پیوند ها

  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • طرح قیمت گذاری
  • توصیفات
  • اخبار
  • مخاطب

اطلاعات تماس

  • ساختمان گردآفرید تهران، کارگر شمالی، خیابان هیأت، پلاک 15 کدپستی:1411893171
  • 09128899543
  • info@ariandata.ir
کپی رایت; 2023 آریان دیتا. تمامی حقوق برای مدیر سایت محفوظ است.
X
نمادک

درباره ما

.

هم اکنون خرید کنید!

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران - جردن حیابان پرستش
  • 09128899543
  • هم اکنون خرید کنید!