برگه

تصویر هاستینگ

۸ افزونه محبوب مرورگر فایرفاکس برای طراحان سایت


یکشنبه 22 فروردین 1400

افزونه فایرفاکس

با اینکه مرورگر کروم محبوبیت زیادی بین برنامه‌نویسان دارد. اما مرورگر فایرفاکس هنوز هم محبوبیت خود را از دست نداده است و بسیاری از اشخاص از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب به ۸ افزونه برتر فایرفاکس اشاره خواهیم کرد تا تجربه کاربری خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

معرفی 1+10 افزونه گوگل کروم برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب

افزونه‌های مرورگر FireFox

به طور کلی فایرفاکس یک انتخاب خوب و عالی برای طراحان وب است که با افزونه‌های زیادی، کار را برای همه آسان‌تر کرده است. بسیاری از افزونه‌های مفید و کاربردی در سطح وب وجود دارد. اما بهترین افزونه فایرفاکس که بتواند به یک طراح وب یا توسعه دهنده وب کمک کند، را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

۱- پلاگین Web Developer

افزونه Web Developer برای بسیاری از طراحان وب آشناست و یکی از قوی‌ترین افزونه‌ها برای طراحی سایت است. این افزونه یک نوار ابزار و منو با ابزارهای مختلف به فایرفاکس شما اضافه می‌کند که می توان از آن‌ها برای تغییر در CSS, Html و مشاهده تغییرات در حین کار، ویرایش و حذف کوکی‌ها، ویرایش فرم‌ها، غیر فعال کردن تصاویر، بررسی Validate بودن صفحه و … را استفاده کرد.

افزونه فایرفاکس

۲- افزونه Firebug

Firebug یک افزونه‌ ایده‌­آل است که ابزارهای توسعه وب فراوانی را هنگام مرور در اختیار کاربر می‌گذارد. این افزونه برای توسعه‌ وب ضروری است. با استفاده از این افزونه‌ فایرفاکس، شما قادر به تعمیر، ویرایش و نظارت بر CSS ،HTML و جاوا اسکریپت در هر صفحه‌ای از وب خواهید بود. Firebug بسیار شبیه ابزارهای توسعه‌دهنده وب فایرفاکس است. اگر چه می‌توان گفت Firebug در مقایسه با سایر ابزارهای توسعه‌دهنده استاندارد، یک ابزار کاربرپسندتر می‌باشد.

افزونه فایرفاکس

۳- افزونه MeasureIt

این افزونه در واقع یک خط کش است که در مرورگر فایرفاکس اضافه می‌شود و به وسیله آن می‌توانید هر عنصری را بر روی صفحه وب، بدون هیچ زحمتی در واحد پیکسل اندازه‌گیری کنید. این افزونه محبوب، عناصر وب را در ابعاد پیکسل اندازه می‌گیرد. با توجه به همین هدف ساده، MeasureIt مسیری به شما می‌دهد که می‌توان آن را در هر صفحه‌ای از وب برای اندازه‌گیری آیتم‌ها مورد استفاده قرار داد.

افزونه فایرفاکس

۴- پلاگین HTML Validator

یکی دیگر از افزونه‌ها HTML Validator است که تایید اعتبار HTML را درون مرورگر اضافه می‌کند و تعداد خطاهای HTML درون یک صفحه را در قالب آیکون در نوار وضعیت نشان می‌دهد. این افزونه سریع، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید HTML شما به خوبی شکل گرفته است. اگر می‌خواهید تأیید اعتبار کد خود را بگیرید، باید این افزونه را امتحان کنید.

 HTML Validator

هنگام بررسی منبع HTML صفحه به راحتی می‌توانید جزئیات خطاها را ببینید. HTML Validator صفحات را برای انطباق استانداردها بررسی می‌کند و اگر چیزی وجود دارد که مناسب نیست، دلایل را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید کد را به‌روز کنید.

۵- پلاگین FireQuery

این افزونه عمدتاً برای کمک به توسعه‌دهندگان جی‌کوئری از طریق پیشرفت‌های جی‌کوئری ایجاد شده است. این افزونه با Firebug ادغام شده است و عبارات jQuery در قالب Firebug Console و DOM ارائه شده‌اند.

اگر شما یک کاربر فایرفاکس هستید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از افزونه‌ها و ویژگی‌های موجود، به دلایل مختلف به شما کمک می‌کنند. به‌ویژه هنگامی که بحث توسعه وب و طراحی به میان می‌آید.

افزونه فایرفاکس

۶- افزونه FireShot

افزونه FireShot یک افزونه بسیار محبوب فایرفاکسی است که به طراح وب اجازه گرفتن اسکرین‌شات از صفحات وب به صورت کامل یا قسمتی از صفحه را می‌دهد. این افزونه فقط یک ابزار اسکرین‌شات نیست. بلکه یک نوار ابزار کامل برای ویرایش اسکرین‌شات و اضافه کردن متن‌ها و فایل‌های گرافیکی در تصویر است.

افزونه FireShot

۷- افزونه SeoQuake

افزونه SeoQuake به طراحان وب در بهینه‌سازی صفحات وب خود برای موتورهای جستجو کمک می‌کند. این افزونه اطلاعاتی را نظیر رتبه‌بندی‌های مختلف در سرویس‌های گوناگون را به صورت یک نوار در پایین مرورگر نمایش می‌دهد که گزینه‌های مختلفی برای کار دارد.

افزونه SeoQuake

۸- پلاگین Ghostery

این افزونه یکی از بهترین برنامه‌های مرورگر غیر‌قابل ردیابی و پر‌طرفدار است. این افزونه فوق‌العاده به کاربران امکان نمایش ردیاب‌ها، پیکسل‌ها و یا هر چیز نصب‌شده در هر وب‌سایتی را می‌دهد.

پلاگین Ghostery

Ghostery به کاربران خود اجازه می‌دهد شبکه‌های تبلیغاتی، ردیاب‌ها و جلوه‌های همه آژانس‌های شناخته شده را مسدود کنند. این افزونه فوق‌العاده به شما امکان گرفتن تصمیمات مهمی را در خصوص انتخاب داده‌هایی که می‌خواهید با وب‌سایت‌های بازدیدشده به اشتراک بگذارید می‌دهد و تجربه مرور سریع و امن را برای شما تضمین می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *