برگه

تصویر هاستینگ

چطور مهارت فرانت‌اند خودمان را تا سطح ممکن افزایش دهیم؟

مهارت فرانت‌اند

با توجه به رشد هر روزه تکنولوژی و اضافه شدن مهارت‌های مختلف مانند مهارت فرانت‌اند همه دوست دارند که حداقل یک حوزه جدید در رشته کامپیوتر را یاد بگیرند. قطعا همه ما دیده‌ایم که کودکان در کنار کلاس‌های فوق‌برنامه نقاشی و موسیقی به کلاس‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر نیز می‌روند. این موضوع نشان از رشد روز‌افزون تکنولوژی و البته علاقه بیشتر افراد در این حوزه دارد. با توجه رشد هر روزه تلفن‌های هوشمند این میزان بیشتر هم شده است.

قطعا می‌دانید در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم برنامه‌نویسی تبدیل به یک عضو جدا‌ناپذیر شده است. هم‌چنین همه ما می‌دانیم که در آینده هر کسی باید کمی با برنامه‌نویسی و روال کار آشنایی داشته باشد. افراد زیادی را می‌بینم که به برنامه‌نویسی فرانت‌اند علاقه ویژه را نشان می‌دهند. همین موضوع باعث شد این مقاله را در آریان دیتا ایجاد کنیم. در این مقاله به طور کلی به نحوه تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس فرانت‌اند را توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

مهارت فرانت‌اند چیست؟

زمانی که وارد آریان دیتا شدید هر آن چیزی را که به چشم دیدید با استفاده از مهارت فرانت‌اند تولید شده است. در حقیقت فرانت‌اند شامل Html , css , javascript می‌شود. هم‌چنین بقیه فریمورک‌هایی که با استفاده از این زبان‌ها تولید شده‌اند نیز شامل همین فرانت‌اند می‌شوند.

بسیاری فکر می‌کنند که فرانت‌اند نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارد ولی این کاملا اشتباه است. مهارت فرانت‌اند نیز مانند بک‌اند کاملا نیازمند به دانش برنامه‌نویسی است. درست است که شما نیاز چندانی به دیتابیس ندارید و یا اصلا با زبان پی‌اچ‌پی کار نمی‌کنید ولی باید بتوانید از جاوا اسکریپت و فریم‌ورک‌های آن استفاده کنید.

پس در ابتدای کار این جمله را فراموش کنید که “اگر برنامه‌نویسی رو نمی‌تونی یاد بگیری برو فرانت کار کن” این جمله از پایه غلط است. در این مقاله قصد نداریم به طور کلی به پیش‌نیازهای تبدیل شدن به فرانت‌اند کار بپردازیم بلکه هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله این است که به شما کمک کنیم به یک ابرفرانت‌اند کار تبدیل شوید.

برای این کار کافی است قدم‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را به درستی دنبال کنید.

برای افزایش مهارت فرانت‌اند چه مراحلی را باید طی کنیم؟

همانطور که گفته شد در این مقاله سعی داریم به طور کلی به نحوه افزایش مهارت در این حوزه بپردازیم. افزایش مهارت در دنیای فرانت می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد چرا که با این کار شما هر روز پروژه‌های جذاب‌تری را تولید می‌کنید. در حقیقت با طی کردن مراحلی که در ادامه گفته می‌شود به سمت ماه قدم برمی‌دارید.

1. الهام بگیرید

بله! دیدن طراحی دیگران و الهام گرفتن از آن‌ها هیچ اشکالی ندارد. شما آزاد هستید که طراحی همه را با دقت بررسی کنید و به درستی از آن‌ها الهام بگیرید. همی موضوع می‌تواند باعث افزایش سطح مهارت شما تا حد لازم شود. این الهام گرفتن می‌تواند یک منوی همبرگری ساده و یا حتی یک آیکون باشد ولی در افزایش مهارت تاثیرگذار است.

حتما پس از مطالعه این مقاله به سایت‌های مورد علاقه‌ خودتان بروید. یک قسمت در آن سایت که بسیار مورد علاقه‌تان است را انتخاب کنید. روی آن راست‌کلیک کرده و گزینه Inspect را بزنید. کدهایی که برای آن نوشته شده را به دقت بررسی کنید.

برای یک برنامه‌نویسی همیشه دیدن کدهای دیگران موجب پیشرفت است. همین موضوع است که سایت‌هایی مانند github و دیگر سایت‌های مشابه آن را به وجود آورده است.

پیشنهادی: بررسی تفاوت فرانت اند و بک اند در طراحی وب به صورت جامع

2. طرح مورد علاقه خودتان را پیدا کنید

زمانی که دارید سایت‌های مختلف را زیر و رو می‌کنید و به کارهای روزمره خودتان می‌رسید کمی وقت بگذارید و عناصر مورد علاقه خودتان را در آن سایت پیدا کنید. ببینید چه چیزی دقیقا به در سایت مقصد شما را جذب می‌کند. هم‌چنین توجه کنید که چطور می‌توانید همان فضا را برای کاربران ایجاد کنید.

سعی کنید فضایی دلنشین در سایت خودتان ایجاد کنید و کاربران را به همان موضوعی که مد نظر خودتان است جذب کنید. افراد معمولا بر اساس احساس خودشان تصمیم می‌گیرند نه بر اساس منطق پس از این موضوع استفاده کنید.

3. ذهنی تحلیل‌گر داشته باشید

داشتن یک ذهن تحلیل‌گر قطعا همیشه یک نعمت است. سعی کنید مسائل اطراف خودتان را تجزیه و تحلیل کنید تا به نتیجه مد نظر خودتان برسید. در فرانت نیز همینطور است برای این که بتوانید مهارت فرانت‌اند خودتان را افزایش دهید باید بتوانید پروژه‌های دیگر افراد را به درستی تحلیل کنید. این کار می‌تواند نتیجه فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد. پس هر وقت پروژه کسی را دیدید حتما یک بار بخش‌های آن را به دقت برای خودتان تحلیل کنید تا تبدیل به یک عادت شود.

4. ساختار شکنی کنید

شما هیچ‌وقت مجبور به رعایت هیچ قانونی در طراحی سایت نیستید. سعی کنید در وب‌سایتی که در حال تولید آن هستید ساختارها را تغییر دهید. خلاقیت همیشه به کسانی تعلق دارد که قوانین را می‌شکنند و به شکل دیگری عمل می‌کنند. بخش‌های مختلف را به درستی ایجاد کنید ولی شکل کلی آن را تغییر دهید. سعی کنید با ذهن واگرا به سمت مسائل مختلف حرکت کنید تا بهترین طراحی را داشته باشید.

هر زمان از کارهای گرافیکی به میان می‌آید صحبت از خلاقیت نیز هست. سعی کنید از خلاقیت خودتان به درستی استفاده کنید تا بهترین طرح‌ها را داشته باشید.

پیشنهادی: نقد و بررسی درآمد طراحی سایت در کشورهای مختلف

5. بازسازی کنید

حال زمان آن فرارسیده که مشکلات مختلف را به درستی برطرف کنید. این مشکلات ممکن در هر کدام از مراحل گذشته به وجود آمده باشد. سعی کنید به تمامی مشکلات صفحه دقت داشته باشید تا در صورت لزوم بتوان آن‌ها را برطرف کرد.

قطعا هر طرحی می‌تواند اشکلات مربوط به خود را داشته باشد ولی در این قدم باید مشکلات را به درستی برطرف کنید تا بتوانید کدهای بهتری را بنویسید. پس در این مرحله تمامی باگ‌های به وجود آمده در صفحه را برطرف کنید.

6. دائما در حال یادگیری باشید

برای افزایش هر مهارتی باید یادگیری را همراه خود داشته باشید. برنامه‌نویسی یک علم در حال حرکت است و باید دائما در حال یادگیری باشید تا بتوانید به خوبی کدهای بهتری را بنویسید. مهارت فرانت‌اند به هیچ عنوان از این قائده مستثنا نیست. سعی کنید دائما مباحث مختلف را یاد بگیرید تا به بهترین شکل پیشرفت کنید.

شما می‌توانید دوره‌های آموزشی مختلف را از سایت‌های مختلف آموزشی دنبال کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به طور کلی به 6 قدم که می‌تواند به شما در افزایش مهارت فرانت‌اند کمک کند بپردازیم. همه ما می‌دانیم که یادگیری کدنویسی برای همه ممکن است. اگر سری به سایت‌های مختلف کاریابی زده باشید می‌دانید که بازار تا حد فوق‌العاده زیادی تقاضای نیروی کار دارد ولی اغلب به شخصی با مهارت‌های کافی نیازمند هستند. اگر شما هم دوست دارید در این حوزه مشغول به فعالیت شوید بهتر است که حتما مهارت خودتان را تا سطح لازم افزایش دهید تا به نتیجه برسید.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات انتقادها و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. شاد و موفق و پیروز باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *