برگه

تصویر هاستینگ

چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟

چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟

بک لینک در کنار تولید محتوای باکیفیت، دو فاکتور اساسی در سئو وبسایت محسوب می‌گردند که می‌توانند در گرفتن رتبه بالای هر وبسایت، نقش فزاینده‌ای داشته باشند. با توجه به اینکه بسیاری از سئوکاران و یا حتی صاحبان سایت، به بک لینک توجه نمی‌کنند در این مقاله به سوال پاسخ میدهیم که بک لینک چیست و چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟ و اینکه چگونه می‌توانیم با ساخت بک‌لینک سایتمان در نتایج اول گوگل دیده شود.

بک لینک چیست؟

بک لینک به زبان ساده، به لینک یک وب‌سایت در وب‌سایت دیگر گفته می‌شود، در دنیای وب هرگاه که بخواهیم کاربران یک صفحه یا وب‌سایت را به سایت دیگری هدایت کنیم از لینک استفاده می‌کنیم، لینک‌ها در واقع آدرس‌های قابل کلیک هستند که در نوشته‌ها، دکمه‌ها یا تصاویر جاگذاری می‌شوند.

گوگل برای اینکه مشخص کند کدام وب‌سایت‌ها نسبت به دیگران بهتر هستند از روش تایید و ارجاع در دنیای اینترنت استفاده می‌کند، که این روش با لینک دادن صورت می‌گیرد.

پس زمانی که در وب‌سایت، لینکی ‌ایجاد کنید، می‌توانید بگویید که به آن وب سایت بک لینک داده و گیرنده‌ی لینک هم می‌تواند بگوید ما بک لینک گرفته‌ایم.

چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟

چرا بک لینک اهمیت دارد؟

در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی اینترنت، تنها روش دسترسی به وب‌سایت یا وبلاگ‌ها داشتن آدرس آنها بود و در صورتی که آدرس وب‌سایتی را نمی‌دانستید، به هیچ عنوان نمی‌توانستید به آن سایت ورود کنید و وب‌سایت‌ها هم هیچ بازدیدی دریافت نمی‌کردند.

اما با سرعت این مشکل حل شده و با امکان ایجاد لینک باکس در صفحات دیگر، وب‌سایت و وبلاگ‌های کوچکتر معرفی شدند.

در ابتدا گوگل از معیارهای بسیار ساده جهت رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کرد، اما در حال حاضر که رقابت بین رقبا کاملا جدی شده، شاخصه‌های گوگل نیز جهت شناسایی وب‌سایت‌های بهتر، تغییر کرده‌است.

از آنجا که بک لینک‌ها هنوز هم نقش تاثیرگذاری در سئو و بهبود رتبه در نتایج گوگل را دارند، بک لینک به تنهایی هم می‌تواند باعث افزایش بهبود وب‌سایت شود و قرار گرفتن بک لینک در  صفحات پربازدید، امکان کلیک بیشتری فراهم می‌آورد.

معرفی انواع لینک از نظر ماهیت

قبل از اینکه به سراغ فاکتورهای مهم در ساخت بک‌لینک و نحوه بک لینک سازی برای وبسایت برویم، بهتر است با ماهیت لینک‌ها نیز آشنا شویم.

در زمان ایجاد هر لینک، شناسه‌ای برای آن مشخص می ‌شود که گوگل آن را تشخیص دهد و به طور کلی چهار نوع لینک وجود دارد که شناسه آنها برای گوگل مشخص است:

  • لینک فالو یا دو فالو: مهم‌ترین نوع لینک است؛ زیرا موتور جستجو حتماً آن را دنبال می‌کند.
  • لینک نوفالو: این لینک‌ها را موتورهای جستجو دنبال نمی‌کنند.
  • لینک تولید شده توسط کاربر: این مدل لینک‌ها توسط کاربران در بخش نظرات سایت‌ها و انجمن ها تولید می‌شود.
  • لینک اسپانسری: در گروه لینک‌های پولی قرار می‌گیرد.

در این بین بیشترین تاثیر و ارزش را لینک‌های فالو دارند و البته کمترین تاثیر را هم لینک‌های نوفالو دارند؛ اما به هیچ عنوان توصیه به حذف این مدل لینک سازی هم نمی‌شود.

فاکتورهای مهم در ساخت بک‌لینک برای وب‌سایت

روش‌های زیادی در ساخت بک‌لینک برای وب‌سایت وجود دارد که استفاده درست و اصولی از هر کدام از این روش‌ها در بهبود رتبه سایت تاثیر می‌گذارد. در اینجا به مهم‌ترین فاکتورها و اصول در ساخت بک لینک اشاره می‌کنیم:

  • به طور کامل و دقیق تمام اصول سوء داخلی یا همان on Page Seo را کاملا رعایت کنید، در واقع تمامی کارهای لازم مانند تولید محتوای سئو شده، بهینه‌سازی دسته‌ها، بهینه‌سازی کدهای قالب سایت، استفاده از هاست باکیفیت و مواردی از این قبیل به طور کامل برای گوگل بهینه شده باشد. شما می‌توانید مقاله سئو داخلی را مطالعه کنید تا بهتر این مورد را اجرا نمایید.
  • سعی کنید برای صفحات مختلف از وب‌سایت خود لینک سازی کنید، زیرا گوگل متوجه لینک سازی‌ها می‌شود.
  • از انکرتکست‌های مختلف برای لینک سازی استفاده کنید و به هیچ عنوان فقط بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز نکنید و بر روی کلمات هم معنی و هم خانواده کلمه کلیدی نیز لینک سازی انجام دهید.
  • هیچ وقت در یک زمان مشخص و سر ساعت مقرر لینک سازی انجام ندهید.
  • در سایت‌هایی که میزان اسپم بالایی دارند، لینک سازی نکنید. استفاده از سایت‌هایی با اعتبار بالا و سایت‌های با اعتبار متوسط و پایین نیز جهت لینک سازی طبیعی، بهتر است.
  • هم‌زمان برای سایتتان لینک‌های فالو و همچنین لینک نوفالو هم بسازید تا برای گوگل طبیعی باشد.

چگونه برای وب‌سایت بک لینک بسازیم؟

چگونه برای وب‌سایت بک لینک بسازیم؟ ساخت بک‌لینک موثر

روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها لینک سازی به درستی انجام می‌ گردد، در صورتی‌که با نحوه بک لینک سازی برای سایت به خوبی آشنا باشید نتایج مناسبی دریافت می‌کنید، مانند:

ایجاد پست مهمان

برخی از سایت‌ها به سایر نویسندگان این اجازه را داده که مقالات خود را با ذکر منبع، بارگذاری کنند. در واقع یکی از بهترین مکان‌ها برای ایجاد بک لینک، پست مهمان در وب‌سایت‌هایی با استراتژی خاص است، فقط باید توجه داشته باشید که صاحبان وب‌سایت لینک‌های شما را nofollow نکنند.

بک لینک در رپورتاژ

در این روش مقاله یا خبری را منتشر می‌کنید که در میان متن آن لینک‌های خاصی مشخص می‌گردد، رپورتاژ جزء متداول‌ترین روش‌ها برای گرفتن بک لینک است. از لحاظ سئو هیچ ضرری ایجاد نمی‌کند و با دانستن روش‌های مناسب آن، بک لینک‌های قوی و موثر می‌سازد.

ساخت بک‌لینک در هدر، فوتر، منو یا ستون‌های وب‌سایت

در هر وب سایت به اندازه تعداد صفحات آن هدر و فوتر و سایر بخش های ثابت وجود دارند که با ساخت بک لینک در هر کدام از این قسمت‌ها امکان ساخت همزمان بک لینک‌های زیادی فراهم می‌آید.

استفاده از فروم‌ها یا انجمن‌ها

یکی از روش‌های بسیار خوب برای نتیجه گرفتن و لینک سازی، قرار دادن پست و مطالب مربوط به وب‌سایت در فروم‌ها یا انجمن ها است، ابتدا باید فروم‌های مرتبط با وب‌سایت را شناسایی کرده و پس از اطلاع پیدا کردن از قوانین آنها شروع به فعالیت کنید.

سه دلیل مهم لینک سازی در انجمن‌ها عبارتند از:

  1. امکان گرفتن لینک دوفالو از اکثر انجمن‌ها
  2. امکان لینک سازی به دو روش (لینک پروفایلی، لینک درون محتوا)
  3. وجود تعداد زیادی فروم یا انجمن که به عنوان یک منبع بی پایان برای لینک سازی محسوب می‌شوند.

استفاده از شبکه های اجتماعی

در حال حاضر شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که در سرتاسر دنیا مورد استفاده همه مردم هستند مانند: فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و غیره که عضو شدن در این شبکه‌ها مزیت‌های زیادی برای کسب و کارها دارد، زیرا ورود مردم به این فضاها بیشتر است و گذاشتن لینک در آنجا نرخ کلیک بالاتری را به دنبال دارد.

اظهار‌نظر در بلاگ‌ها

به عنوان یکی از زیرکانه‌ترین روش‌های ساخت بک‌لینک در نظر گرفته می‌شود. به این صورت که پست‌های مرتبط با کسب و کار خود را مطالعه کرده و نظر خود را به صورت کاملا دقیق و هدفمندانه بنویسید.

بازاریابی ویدئویی

استفاده از فضای یوتیوب و آپارات برای بازنشر لینک‌ها یک تکنیک بسیار ساده و کاربردی است که با تولید ویدئوهای مربوط به محصولات و خدمات مختلف بازخورد مناسبی را دریافت می‌کنید.

ایجاد کردن وبلاگ وبسایت خود

ایجاد یک وبلاگ با نام سایت در یکی از سیستم‌های وبلاگ‌دهی و قرار دادن مطالب عادی و لینک دادن آن به صورت نوفالو، یکی دیگر از روش‌های هوشمندانه ایجاد بک لینک برای وبسایت است.

بک لینک بی ارزش ندهید!

در حال حاضر گوگل برای مبارزه با فایل‌های اسپم و یا جلوگیری از خرید بک لینک، الگوریتم‌های مختلف مانند الگوریتم پنگوئن را با هدف بررسی سلامت کامل لینک سازی سایت‌ها به وجود آورده است که وظیفه آن شناسایی و جریمه سایت‌هایی است که با خرید بک لینک یا استراتژی های فریبنده، لینک سازی کرده‌اند.

الگوریتم پنگوئن به گونه‌ای طراحی شده که به آسانی می‌‌تواند لینک سازی سالم را تشخیص دهد و رفتارهای فریبنده را به آسانی متوجه می‌شود.

برای جلوگیری از مشکوک شدن پنگوئن به سایت باید برخی از فعالیت‌های غیرطبیعی را انجام ندهید مانند:

  • به جای ساخت صدها لینک کم ارزش فقط چند لینک با ارزش در سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا تهیه کنید.
  • لینک سازی‌ها را بر روی صفحه اصلی سایت متمرکز نکنید و در صفحات داخلی نیز تقویت نمایید.
  • لینک سازی‌ها بر روی کلمات متنوع و عبارات و ترکیب‌های با مفهوم انجام شود.
  • ساخت بک لینک در بازه‌های زمانی مختلف و با فاصله باید صورت بگیرد.
  • به هیچ عنوان در سایت‌های تبادل لینک فعالیت نکنید.

دریافت بک‌لینک از ادمین‌سایت

یکی از شیوه‌های دریافت بک‌لینک موثر، لینک گرفتن از کلمات درون مقاله از وب‌سایت‌های با اعتبار است. این شیوه که مدتی است در رسانه‌ی آریان دیتا فعال شده، به شما این امکان را می‌دهد از مقالات پر بازدید و با کلمات کلیدی هدفمند بک‌لینک فالو و دائمی دریافت نمایید.

برای بررسی تعرفه‌ها و هماهنگی به صفحه‌ی تبلیغات در آریان دیتا مراجعه کنید.

نکته مهم خرید بک لینک

خرید بک لینک انبوه، می‌تواند جزء بزرگترین اشتباهات صاحبان وب سایت‌ها باشد؛ زیرا گوگل به درستی می‌تواند بین محتواهای خوب و بی ارزش تفاوت قائل شود و با تشخیص دادن محتوای بی ارزش در سایت، به هیچ عنوان اجازه ورود صفحه یا وب‌سایت را به نتایج برتر نمی‌دهد، پس با تولید محتوای مناسب، امکان بک لینک‌گیری به صورت طبیعی بیشتر است.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. نظرات ارزشمند خود را در بخش نظرات به سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *