برگه

تصویر هاستینگ

بررسی کامل تفاوت وردپرس و ووکامرس یکبار برای همیشه

تفاوت وردپرس و ووکامرس

تفاوت وردپرس و ووکامرس را می‌توان به تفاوت بین پیچ و آچار تشبیه کرد. هر دو برای موارد مشابهی استفاده می‌شوند و برای داشتن بازدهی لازم باید هر دو را در اختیار داشته باشید. معمولا کاربرانی که به تازگی وارد حوزه طراحی سایت با وردپرس شده‌اند چنین سوالاتی را می‌پرسند. برای دریافت پاسخ بهتر می‌توانید از این مقاله به عنوان یک منبع مناسب استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی تفاوت وردپرس و ووکامرس بپردازیم پس با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟

زمانی که به این مقاله مراجعه کرده‌اید قطعا اطلاعاتی کلی را در این حوزه دارید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که می‌توانید با استفاده از آن اقدام به ایجاد یک وب‌سایت کنید. استفاده از وردپرس ساده است و پشتیبانی قوی دارد. به همین علت بسیاری از توسعه‌دهندگان از این سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد وب‌سایت خودشان استفاده می‌کنند.

پیشنهادی: وردپرس چیست؟ معرفی وردپرس به زبان ساده

وردپرس در حقیقت مانند یک سیستم عامل است. وردپرس مانند یک سیستم عامل که در سیستم شما قرار دارد بر روی هاست نصب می‌شود و وب‌سایت را قابل استفاده می‌کند. بر روی یک سیستم عامل مانند ویندوز می‌توانید نرم‌افزارهای مختلفی را نصب کنید. وردپرس نیز همین‌طور است. برای وردپرس پلاگین‌های مختلفی ایجاد شده است که می‌توانید از آن‌ها برای شخصی‌سازی وب‌سایت خودتان استفاده کنید.

تفاوت وردپرس و ووکامرس

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک پلاگین است که بر روی وردپرس نصب می‌شود و وب‌سایت را تبدیل به یک فروشگاه می‌کند. به افزونه‌هایی مانند ووکامرس فروشگاه‌ساز نیز می‌گویند. این افزونه بسیار قدرتمند است و می‌تواند به شما در ساخت یک فروشگاه اینترنتی تا حد بسیار زیادی کمک کند. همچنین افزونه ووکامرس بسیار بهینه است و افزونه‌های مکمل زیادی برای آن نوشته شده است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزونه ووکامرس را می‌توان به یک نرم‌افزار تشبیه کرد که بر روی سیستم‌عامل نصب می‌شود. زمانی که شما یک نرم‌افزار را بر روی سیستم‌عامل خودتان نصب می‌کنید امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد. ووکامرس نیز همین‌طور است زمانی که این افزونه را نصب می‌کنید امکانات شگفت‌انگیزی در اختیار شما قرار می‌گیرد و موجب افزایش توانایی شما در حوزه طراحی فروشگاه مورد نظر می‌شود.

تفاوت وردپرس و ووکامرس

تفاوت وردپرس و ووکامرس در چه مواردی است؟

وردپرس و ووکامرس هر دو در زمینه طراحی سایت با وردپرس استفاده می‌شوند. همانطور که گفته شد وردپرس مانند سیستم عاملی است که نرم‌افزار ووکامرس بر روی آن نصب می‌شود. وردپرس می‌تواند به تنهایی یک وب‌سایت مستقل باشد. اما در صورتی که وردپرس وجود نداشته باشد استفاده از ووکامرس بی‌معنا خواهد بود. قطعا ضروری است که شما قبل از یادگیری کار با وردپرس با ووکامرس نیز آشنایی کاملی را داشته باشید.

وردپرس و ووکامرس هر دو توسعه یافته و متعلق به Automattic هستند. Automattic یک شرکت مانند مایکروسافت است. Automattic با وردپرس شروع به کار کرد و در طول زمان برندهای معروف دیگری از نرم افزارهای منبع باز را به دست آورد. WooCommerce یکی از آن خریدها بود. همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شده‌اید وردپرس و ووکامرس بسیار متفاوت هستند اما هر دو در یک حوزه کاری استفاده می‌شوند.

چرا ووکامرس همراه با وردپرس وجود ندارد؟

خوب در یک جواب ساده به این سوال می‌توان گفت که تمامی کاربران وردپرس صاحب یک فروشگاه تجاری نیستند. اما همه کاربران ووکامرس کاربران وردپرس هستند. مانند این که انگشت شست در دست وجود دارد اما همه انگشت‌ها شست نیستند. پرکردن سیستم مدیریت محتوای اصلی وردپرس با عملکرد غیر ضروری تجارت الکترونیک، تجربه کاربری عالی برای کاربران وردپرسی که مالک فروشگاه تجارت الکترونیک نیستند، ایجاد نمی‌کند. حتی این موضوع می‌تواند موجب مزاحمت برای این کاربران نیز شود.

می‌توان گفت که وردپرس یکی از قدرتمندترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است. انجام چنین اشتباهی و حجیم‌تر کردن هر چه بیشتر این سیستم مدیریت محتوا می‌تواند تا حد بسیار زیادی موجب کاهش محبوبیت آن شود. با استفاده از وردپرس می‌توان وب‌سایت‌هایی با کاربری مختلف ایجاد کرد. به عنوان مثال می‌توانید یک وب‌سایت آموزشی هدفمند ایجاد کنید. همچنین وب‌سایتی که در حال حاضر در آن مشغول به مطالعه این مقاله هستید با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس ایجاد شده است.

چطور با وردپرس وب‌سایت فارسی ایجاد کنم؟

از آنجایی که وردپرس به طور کلی چپ چین طراحی شده است ممکن است در هنگام تولید محتوا به زبان فارسی به مشکلات مختلفی برخورد کنید. برای حل چنین مشکلاتی راه‌حل‌های متعددی وجود دارد. شما می‌توانید کدهای مربوطه به فارسی‌سازی قالب را خودتان بنویسید یا از افزونه‌های مربوطه استفاده کنید.

اما روش بهتر استفاده از نسخه فارسی‌شده وردپرس است. استفاده از این نسخه می‌تواند کار شما را بسیار ساده‌تر کند. برای این کار کافی است به وب‌سایت وردپرس فارسی مراجعه کنید. در این وب‌سایت نسخه فارسی شده وردپرس در اختیار شما قرار داده شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

یادگیری وردپرس بسیار ساده است اما شما باید برای یادگیری این سیستم مدیریت محتوا حتما یک دوره آموزشی را تهیه کنید. یا به یک مرکز آموزشی مراجعه کنید. قطعا مراجعه به یک مرکز آموزشی می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. از این رو ما در تیم آریان دیتا یک دوره آموزشی حرفه‌ای در حوزه آموزش وردپرس را تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از آن برای افزایش سطح علمی خودتان در این حوزه استفاده کنید. برای تهیه این دوره کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

چطور ووکامرس را یاد بگیریم؟

همانطور که گفته شد ووکامرس یک افزونه فروشگاه‌ساز در وردپرس است. بعد از نصب این افزونه بر روی وردپرس وب‌سایت وردپرسی شما تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی خواهد شد. استفاده از این افزونه بسیار ساده است و با صرف مدت زمان کوتاهی می‌توانید با نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

یادگیری ووکامرس نیز مانند وردپرس اهمیت زیادی دارد. اگر علاقه‌مند به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با ووکامرس هستید قطعا باید به ووکامرس سر بزنید. یادگیری ووکامرس نیز بسیار ساده است و شما می‌توانید با تهیه دوره آموزشی که در پایان همین پاراگراف ارائه شده است آن را بیاموزید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به طور کلی به تفاوت وردپرس و ووکامرس پرداخته شود. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که برای ایجاد وب‌سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ووکامرس یک افزونه است که بر روی وردپرس نصب می‌شود و وب‌سایت را تبدیل به یک سیستم فروشگاهی می‌کند. استفاده از وردپرس ووکامرس امری بسیار متداول است.

وردپرس مانند یک سیستم عامل است که نرم‌افزار ووکامرس بر روی آن نصب می‌شود. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات انتقادها و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. شاد و موفق و پیروز باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *